17 Aralık 2014 Çarşamba

South Park - 18. Sezon İncelemesi



Bu diziyi ilk izlediğim zamanları hatırlıyorum da her repliği ile gülmekten yarardı. Günlerce "Oh my god! They killed Kenny", "Respect my authoritah", "Screw you guys i'm going home" diye dolandığımı bilirim. Şimdilerde ise çoğu bölümü işkence olmaya başladı benim için. Gözümde miladı dolmuş dizilerdendir kendisi, umarım daha fazla sürünmeden biter. Sırf eski sezonların hatrına izliyorum. Yazım on sekizinci sezon hakkında aşırı spoiler içerir.





Bu yıl farklı bir deneyim yaşattı bize South Park. Tüm sezon boyu birbiriyle bağlantılı bölümler gösterdi. İkinci bölümde, ilk bölüme gönderme yaparak okulda karşılanma biçimleri ile "Ne oluyoruz la?" oldum bir an ama sonra alıştım hemen. Çok önemli bir şey değil bence. Yine de takdir etmek lazım tabi. Sonuçta her bölüm Kenny'i öldürmeye benzemiyor :) Eskiden dizinin yaptığı göndermeleri pek anlayamazdım. Özellikle de ilk iki, üç sezon. Şimdi ise neye gönderme yaptıklarını cup diye anlıyoruz ve bu benim için biraz sıkıcı olmaya başladı. Neden bilmiyorum ama sanki güncel olayları ele alış biçimleri artık pek komik değil gibi.



İkinci bölümde tutturdular glutene! Havada uçuşan aletler görmekten tiksindim resmen. Bana ilk sezonlardaki ölünce sıçma muhabbetini hatırlattı bol bol. Milletin penisi fırladıkça benim de beynim fırlayıp, odada iki tur attı. Bölümün ve sezonun en eğlenceli sürprizi ise ikinci bölümümüzün sonlarında geldi. Randy, Lorde olmuştu! Daha sonra ise bu eğlenceli mevzuyu o kadar kullanıp, o kadar süründürdüler ki Randy "Ya ya ya I'm Lorde" dedikçe sinirlerim daha da bozuldu.



Üçüncü bölümdeki özel tuvalet meselesi fena değildi. Klasik Cartman davranışlarını gördük bol bol. O açıdan eğlenceli bir bölümdü. (Bu arada Lorde'un rock ödülü alması ... ) Dördüncü bölümde ise vitesi tekrar düşürdüler ve Timmy'nin saçmalamasını gördük bol bol. Kendisini engelli insanlar için inanılmaz derecede aşağılayıcı buluyorum. Dalga geçilmemesi gereken bir konu bence. Hadi geçtin diyelim ama dizide iğrenç şeylerde oluyor bu konu üzerinden. Daha sonra arka arkaya kameralı helikopter ve freemium gamelerle ilgili sıkıcı bölümler izledik. Bu bölümlerde bahsi geçebilecek tek olay alkol reklamları ile dalga geçtikleri videoydu:



Ve sezonun en iyi bölümüne geldik şimdi de. Yedinci bölüm uzun süredir izlediğim en güzel bölümdü. Bu bölümü izledikten sonra aşırı heveslenmiştim, South Park geri döndü diye. Sonra yine batırdılar fakat bu bölümle bayağı eğlendim. Matrix, Inception, Total Recall gibi birçok filme gönderme yapılmıştı. Gerçekten bayağı kafa karıştırıcı ve komik bir bölümdü. Bir de sonunda gerçek South Park karakterleri patlattılar, gayet güzel bir bitişti.


Sen bu güzelim bölümden sonra tut, Cock Magic diye bölüm yap. Hayır Randy'nin yaptığı ayrı beter, öbür Cock Magic meselesi apayrı beter. Kart oynatma falan. Gerçi vardır onun bir göndermesi de ben kaçırdım sanırım orayı :) Randy'e ölüp biten insanları da pek anlamıyorum zaten. Kendisi dizide en sevmediğim karakter bile olabilir.

Daha sonra bize yine ikili bir bölüm izlettiler. Son iki bölümü tek bölüm gibiydi. Bunu hep yapıyorlar zaten, o yüzden işin pek bir esprisi yoktu sadık izleyiciler için. Ünlülerle, Youtube yorumcularıyla ve Randy'nin Lorde meselesiyle iki upuzunmuş gibi gelen sıkıcı bölüm izlettiler bana, bize, herkese. Hayır sen tut Youtube yorumcularını yerin dibine göm göm göm, sonra da ama işte onlar kendi ünlü oluyor, bizim gözümüze sokulmuyorlar diye bık bık öt. Lan bangır bangır PewDiePie'ın reklamını yaptınız, hala konuşuyorsunuz. Hiç sevmem zaten kendisini, insanlar neyi izliyor gerçekten çok merak ediyorum. Oturup, kendim oynamayı asla değişemem zaten ve böyle bir kitlenin varlığı benim de canımı sıkıyor. Ayrıca "Cartmanbra!" dendikçe beynim fırlamaya devam etti.



Sonuç olarak ben bu sezonu sevmedim ama Grounded Vindaloop (7. Bölüm) gibi bir bölüm içerdiği için yine de "eeeh işte" kategorisine sokuyorum sezonu. Bu arada Ekşisözlük'e girip baktım da yorumlara, sanırsın ki dünyanın en güzel sezonunu yapmışlar. Aldanmayın bunlara :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder