8 Eylül 2014 Pazartesi

Rick and Morty - Tanıtım



Tartışmasız bir şekilde en sevdiğim animasyon dizisi Family Guy'dır. Yine de onun yanında mutlaka ekstra bir tane daha izlerim. Futurama bittikten sonra yeni bir animasyon arayışına girmiştim bu yüzden. Imdb'deki puanını (9.2) görünce "Yuh bu neymiş ki böyle?" diyerek hemen araştırmaya başladım ve dizinin yapımcısının Dan Harmon olduğunu görünce (ki kendisini Community sayesinde inanılmaz seviyorum) hemen yapıştım diziye. Çok büyük umutlarla başladım yani. İlk bölümde beni pek bağlayamadı fakat Inception'a gönderme yaptığı ikinci bölümü ile ilgimi çekti. Daha sonra ise beşinci bölümde dizi tarihinin en eğlenceli yaratıklarından biriyle (Mr. Meeseeks) tanıştırdığı anda, benim takdirimi tamamen kazandı.



Mr. Meeseeks


Rick ve Morty ikilisini Back to the Future'dan Doc ve Marty ikilisine benzetmiş bir sürü kişi ama uzaktan yakından alakası olmadığını söyleyebilirim, çok rahat bir şekilde.  Dizi bir sürü filme, kişiye ve olaya gönderme yapıyor ve bu benim çok sevdiğim bir özellik. Community'i de bu yüzden çok seviyorum zaten. Şimdilik sadece 11 bölümü var fakat yeni sezon yolda. Bir Family Guy değil belki ama Futurama'dan daha çok sevdim kesinlikle. Tek sıkıntı Rick karakterinin çoğu sahnede geğirmesi, umarım azaltarak yok ederler. Şimdi gelelim konusuna:




Evrenin sayılı dahilerinden olan Rick ve torunu Morty, beraber tuhaf maceralar peşinde koşarlar. Çılgın icatlar, paralel evrenler, uzaylılar, robotlar, garip yaratıklar ve aklınıza gelemeyecek daha bir sürü şey! Rick bir süper zeka olabilir ama çoğu zaman sarhoş ve bir o kadar da iğrenç bir insan, sürekli geğirmesi de ekstra. Torunu Morty biraz saf ve biraz da ahmak 14 yaşında bir çocuktur ve dedesi Rick ne derse yapmaya hazırdır. Durum böyle olunca bu çılgın ikilinin başına gelmeyen kalmaz.


Bir iki karakter daha var dizide, biraz yan karakter gibiler:
- Jerry: Morty'nin pek parlak olmayan babası. Morty'nin büyümüş hali gibi kısaca. Kendine güveni sıfır. 
- Beth: Morty'nin annesi. Hep bir cerrah olmak istemiş fakat bir at cerrahı olmuştur. (Evet, at) Bu yüzden kocasını suçlamakta ve sürekli evliliğinden yakınmaktadır.
- Summer: Ailenin diğer çocuğu. Tam bir ergen kız karakteri.



Sonuç olarak bence bir şans verilebilir, hatta verin yani. Şimdilik bölüm sayısının az olması ve kaliteli komedi dizisi bulmak zor olduğu için güzel bir alternatif şu kurak dönemlerde. Yine de söylemeliyim ki daha önce izlediğimiz şeylere pek benzemiyor :D

Not: Sezon iki ne zaman gelecek tam belli değil ama gelecek merak etmeyin :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder