24 Eylül 2014 Çarşamba

Gotham - Pilot



Daha önce şurada biraz bahsettiğim Gotham 23 Eylülde sezon açılışını yaptı: Vay be ne bölümdü! Normalde diziler ikinci sezon onayı olmadan pek izlemiyorum ama bu dizinin yeni sezon onayı alacağı o kadar kesindi ve ilk bölüme yapılan yorumlar o kadar güzeldi ki dayanamayıp hemen izledim. Pişman da olmadım. Gayet dinamik ve ilgi çekici bir pilot bölümdü. Batman severlerin kaçırmaması gereken bir dizi olmuş.






Batman'i eski serilerinden beri çok severim zaten. Özellikle Tim Burton'ın yönettiği Batman (1982) ve Batman Returns (1992)'ü çok severim. Yeni seriyi de seviyorum tabi -hatta tüm filmler içinde en sevdiğim herkes gibi The Dark Knight (2008)- ama yine de Burton'ın özellikle Penguen ve Joker tiplemelerini severim çünkü çizgi roman havasını sonuna kadar yansıtmıştı. Her ne kadar fragmanı geldikten sonra hayallerim biraz batsa da hep bir çizgi roman havası istemiştim diziden fakat Gotham'ın yapmaya çalıştığı; Nolan'ın üçlemesinin gölgesinde farklı bir yorumlama getirmek sanırım. Atmosfer olarak benzetmişler fakat tabi çok derinleşememişler. İlk bölüm karakterleri görmek için güzel bir bölümdü. Umarım kötüler üzerine biraz daha yoğunlaşırlar ve sıradan bir polisiye olmaktan çıkartırlar diziyi. Diziden şimdilik korkum, klasik Gotham kötülerinin öncesi olduğu için tam deli hallerini göremeyecek oluşumuz. Mesela Zehirli Sarmaşık daha çocuk! 



Bu arada Bruce Wayne için seçtikleri çocuğu ıslak odunla dövmek istiyorum. Çok aptal olmuş ne yazık ki. Umarım kendisini daha fazla görmeyiz dizide. En beğendiğim karakter seçimleri Penguen, Selina Kyle ve Fish Mooney oldu. Özellikle Fish Mooney sıfırdan bir karakter olduğu için ilgimi çekti sanırım. James Gordon rolündeki Ben McKenzie'yi hafif kasıntı buldum bir de, umarım bölümler ilerledikçe daha çok bürünebilir karakterine. 


Sonuç olarak ben diziyi umut verici olarak değerlendiriyorum. Bakalım ne kadar koruyabilecek kendini? 

Not: Bu arada ebeveyn Wayne'lerin nasıl öldüğü konusunda hemfikir olabilse keşke Batman senaristleri :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder