19 Ekim 2014 Pazar

Rectify - Tanıtım


Benim garip bir huyum var dizilerle ilgili. Mesela fantastik iki dizi izliyorsam ve biri bittiyse yeni bir fantastik diziye başlarım hemen. Dizinin bitmesinin hüznünü dindirsin diye. İşte bu kuşaktan, ağır dram olarak izlediğim The Killing final yapınca hemen yeni bir dizi arayışına girdim ve tam dişime göre bir dram buldum: Rectify.






Bir cinayetten dolayı, idam cezasına çarptırılan Daniel Holden, beklenmedik bir şekilde DNA'sının eşleşmemesi sebebiyle 19 yıl aradan sonra salıverilir. Ailesinin yanına geri dönen Daniel için hayat hiç kolay olmayacaktır. Gelişen ve değişen topluma ayak uydurmaya çalışırken, bir yandan ailesinin değişen yapısına ayak uydurmaya çalışacak ve bir yandan da hala suçlu olduğunu savunan insanlarla uğraşmaya çalışacaktır. 


Kısaca konusu böyle. Dizi şu anda üçüncü sezon onayını almış vaziyette. 2015'de yayınlanmayı bekliyor. İlk sezonu altı, ikinci sezonu on bölüm olmak üzere on altı bölümü var hazırda. Breaking Bad'in yapımcılarının parmağı da var dizide. Dizi biraz ağır işlese de, çok oturaklı. Özellikle Daniel Holden rolünü oynayan Aden Young, her hareketiyle hayran bıraktırıyor kendine. Çok sıradan bir dizi aslında ve çok gerçekçi. Yine de çok güzel. Dikkatimi çeken bir diğer nokta ise çekimler. Çok hoş, doğayla iç içe bir görüntü yönetmenliği var. Ayrıca Daniel'ın kız kardeşi Amantha'nın hatrına bile izlenir. Böyle kardeşe can kurban. 

Ben şimdilik birinci sezonu bitirdim ve çok başarılı buldum. İkinci sezonunu izlemeye de en kısa sürede başlayacağım. Ağır dram sevenlere öneririm. 

(Not: Bu arada ağır dram dedim ama dizi kesinlikle ağlak bir dizi değil. Sadece duygularınızı harekete geçiren cinsten bir dizi.)



Bu kısımda birinci sezonla ilgili çok hafif bir spoiler vereceğim, seyir zevkinizi etkilemez ama ilginç bir olaydan bahsettiğim için okumak istemeyebilirsiniz.

Dizinin en sevdiğim yanlarından biri de Daniel'ın suçsuzluğunun hala havada olması. Hayır yaptı mı yapmadı mı diye gerçekten tam emin olamıyoruz. Şimdilik yapmadı gibi ama hadi bakalım. Ayrıca arkadaş yuh be kahve ile tecavüz mü edilir!!! Yemin ederim zaten kahve içmezdim, bu sahneden sonra hayatta içmem sanırım :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder