13 Eylül 2014 Cumartesi

Final Müzikleri

Bir çok final gördüm, bir çoğunun finali de gelmek üzere. Bu final işi çok karışık. Mesela Lost gibi güzel bir final bölümü yapabilirsiniz ama güzel bir final sezonu yapamazsınız ya da Dexter gibi güzel bir final sezonu yapıp, final bölümünü yapamayabilirsiniz ya da ikisini de çok iyi başarırsınız The Killing'deki gibi ya da ikisini de tam beceremezsiniz True Blood'daki gibi. Ne olursa olsun benim gibi dizi manyakları dizilerin bir şekilde bitmesini ister. Ne kadar uzarsa diziler o kadar sapıtıyor bence. Zaten Türk dizilerini pek izlememe nedenim uzunluğu. Şu ana kadar kendini 10 sezon bozmadan izleten Friends listemde en uzun soluklu dizim olabilir. Yine de komedi dizisi olduğundan bölüm dakikası avantajını unutmamak lazım.






Neyse gelelim bu yazının esas konusuna, final müziklerine. Çoğu dizi duygusal biter, zaten aksi beklenemez. Bir hüzün kaplar herkesi yıllardır izlediği dizi bittiği için. Mesela Friends'in final sahnesini ne zaman görsem iç geçiririm. Böyle de etkileyici bir final. Yine de bazı finallerin en büyük avantajı, sona koydukları unutulmaz müzikler. Ben bu küçük yazıda favorilerimi sıralamak istedim, hem de müzik dinlemiş olalım biraz :)



1) Six Feet Under: Sia - Breathe Me

Bu diziyi kime sorarsanız sorun, finaliyle hatırlar. inanılmaz bir final ve inanılmaz bir şarkı. Sırf bu finali görebilmek için izledim biraz da Six Feet Under'ı.







2) The Big C: The Cinematic Orchestra - To Build a Home

Mükemmel bir dizinin, mükemmel bir finali işte. Zaten The Big C'nin en önemli özelliği finalden önceki bölüm ve finalleridir. İzleyen herkes bilir. Belki başladığı gibi devam edemedi dizi ama finaliyle bizi (en azından beni) mahvetti diyebilirim. 



3) The Killing: The Jezabels - Peace of Mind

2014 senesinde bitmesine çok üzüldüğüm dizilerden biri The Killing. Burada bir tanıtım yazısı yazmıştım. İzlemediyseniz bir şans verin derim. Tüylerimi diken diken eden bir şarkı daha. 








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder